14 Ocak 2014 Salı

Marc Jacobs'un İlkbahar-Yaz Modası

Ödül törenlerindeki dansları ve dili dışarıda pozlarıyla eleştirdiğimiz Miley Cyrus hepimize ağzının payını verdi. Genç müzisyen Marc Jacobs'un 2014 ilkbahar-yaz kampanyasının yüzü oldu.
 
 


 
 
 
 
 
 
 
 




Aslında ikili uzun zamandır yakındı ve Miley'in galasında giydiği file elbisesi de Marc Jacobs imzası taşıyordu. Yeni kampanya çekimlerinde Miley'in karanlık bir sahilde parlak makyajı ve nemli saçları dikkat çekiyor. David Sims imzalı fotoğrafta Miley'in henüz sahnelerde olamadığı kadar hoş bir görüntü elde ettiğini de kabullenmek lazım. Ama unutmayın ki bu, Jacobs'un başarısı!
 
 
Moda dünyasını avucunun içinde taşıyan Jacobs'un toplam değeri 1 milyar doları bulan markaları var. Aslında ABD'li olan tasarımcı sanat ve moda alanlarında tanınan çoğu Amerikalı gibi yaşam tercihini Avrupa'dan yana kullandı. İlk ününü Fransalı moda evi Louis Vuitton'da sanat direktörlüğü yaparak elde etti. Tarihler 1997'yi gösterdiğindeyse Marc Jacobs ve Marc by Marc Jacobs markalarının baş tasarımcısı oldu. Kısa bir süre önce de 16 yıl boyunca çalıştığı L.V.'den ayrıldığını açıkladı ve kendi markasına yoğunlaştı. Louis Vuitton’dan ayrıldıktan sonra neler yapacağı çok merak edilen tasarımcı ilk sürprizini de Cyrus ile yapmış oldu.
 
Miley Cyrus gala gecesinde Jacops imzalı file elbisesi ile.
 
Jacobs, Time dergisinin her sene derlediği 'Dünyanın En Etkili 100 İsmi' listesine giriş yapmayı da başardı. 2010 yılında bu listeye adım atan ünlü tasarımcı 30. kuruluş yıl dönümünde de Diet Coke için çalıştı. Jacobs'ın elinden çıkan "limited edition" şişeler devasa tanıtım kampanyalarıyla hemen her yerde tasarımcı ile birlikte boy gösterdi...
 

 
 
Tasarımlarıyla ünlü olsa da Jacobs'un kitleleri peşinde sürükleyen bir yeteneği daha vardı: Parfümler! Usta tasarımcının elinden çıkan kokular hemen herkesi cezbetti. Açıkçası Türkiye'de de daha çok bu parfümleri ile tanındı. Kozmetiğin devasa etkisini keşfetmiş olacak ki Marc Jacobs bir de bu alanda atılım yaptı. Kısa bir süre önce kozmetik ürünlerini Sephora Mağazalarında satışa çıkaran ünlü tasarımcı şimdi de sadece kozmetik ürünlerinin satıldığı bir mağaza açtı. Şimdilik sadece Manhattan'da yer alan bu mağazada ikon haline gelen Daisy, Lola ve Dot gibi parfümleri satılıyor. Renkli kozmetikleri de barındıran mağazada 122 parça ürün ziyaretçileri ile buluşuyor. Yeni mağazaları açma kararıgidişata göre verilecek olsa da çoğu modacı kısa süre içinde farklı ülkelere de Marc Jacobs dükkanlarının açılacağınıdüşünüyor. Neticede Jacobs'ın imza attığı ürünler dünyanın 80 ülkesinde satılıyor. Görülen o ki, bu satışlar Jacobs'un müthiş pazarlama ve tasarım dehası ile daha da artacak...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder